woensdag 1 april 2009

Nieuwe aanpak






Heb de ronding in de achterwand minder sterk gemaakt, waardoor ik nu meer ruimte heb. De zichtlijnen zijn nu ook een stuk beter.
Ben bezig met losse elementen die wel een soort van architectonische kwaliteit hebben, maar waar ik meer mee kan schuiven. Ik kan nu losse plekken in de ruimte creeeren, die onderling wel of niet met elkaar verbonden zijn.
Elke ruimte krijgt een eigen invulling. Zo komt er een ruimte met dansvloer, een loungeruimte met bar, een toiletruimte en een soort van persruimte. In ieder geval zijn dat de ruimtes die ik nu in mijn hoofd heb, mischien dat ze nog veranderen of dat er nog meerdere ruimtes bijkomen.
Ook wil ik een grote, brede trap ergens in het ontwerp als verbinding, met daarop een eenzame robuuste stoel.
De snijtafel blijft op de vloer, als centrale plek.
De toegangsdeur (op en afgang) zit bovenin, om het gevoel van een ondergronds laboratorium te versterken.
Ben nog erg aan het zoeken waar ik welke ruimte wil. Wie loopt van waar naar waar, op welke plek in het stuk...
En hoe krijg ik nog meer het gevoel van leegte en eenzaamheid in mijn beeld...Materialen kunnen hier natuurlijk ook nog een grote bijdrage aan leveren, dus misch ook tijd om daar over na te gaan denken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten