maandag 30 maart 2009

Eenzaamheid...



Even met Marcel overlegd en op een rijtje gezet wat ik nou precies zoek in mijn ontwerp.
Wat voor mij belangrijk is in dit stuk is de eenzaamheid van de personages, het zoeken naar liefde en die niet vinden. Het leuke feestje, wat eigenlijk helemaal zo leuk niet is (fake emotie).
Wat ik dus wil laten zien is iets schrijnends...en dan vooral dus de eenzaamheid.
Vertaald in mijn ontwerp zou dit een bepaalde mate van leegheid moeten zijn. Afstand tussen de personages.
In mijn decor wil ik dus meerdere speelplekken die onderling wel verbonden zijn, maar de personages moeten niet heel makkelijk van de een naar de andere plek kunnen komen. Meerdere lagen denk ik dus...En een soort van surrealistisch realisme...
Even een eerste proef gedaan voor het dak. Hoe krijg ik die ronding erin zonder dat het de belichting al teveel belemmert?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten